dr hab. Agnieszka Andrychowicz-Trojanowska

InformacjePrzebieg karieryZainteresowania naukoweWybrane publikacjeLinki do osobistych profili naukowych/zawodowychWięcej

ORCID https://orcid.org/0000-0001-6657-8823
Obszar naukowy językoznawstwo
Stanowisko adiunkt
Numer pokoju w IKSI 526
E-mail a.andrychowicz@uw.edu.pl
Dyżur poniedziałek, 9:30-11:00 (on-line)

  • doktor habilitowana nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Uniwersytet Warszawski, 2019
  • doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Uniwersytet Warszawski, 2008
  • magister filologii w zakresie lingwistyki stosowanej, Uniwersytet Warszawski, 2003
  • licencjat w zakresie integracji europejskiej, Uniwersytet Warszawski, 2003

  • dydaktyka języków obcych i jej podstawy naukowe
  • nauczanie języka angielskiego i rosyjskiego jako obcego
  • okulografia (eye tracking) i jej zastosowanie w lingwistyce i glottodydaktyce
  • lingwistyka eksperymentalna

Książki
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2018), Podręczniki glottodydaktyczne. Struktura – funkcja – potencjał w świetle badań okulograficznych. Warszawa.
Rozdziały
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2017), Komunikacja w szkole: dyrekcja–nauczyciel, nauczyciel–uczeń, uczeń–uczeń, (w:) J. Alnajjar (red.), Komunikacja w organizacjach. Teoria i praktyka. Saarbrücken, s. 195–218.
Artykuły
  • Andrychowicz-Trojanowska, A./ Grucza, S. (2018), Okulograficzna analiza stopnia dostosowania podręczników szkolnych do nauki języka angielskiego do potrzeb uczniów z dysleksją rozwojową. Cz. II: wprowadzenie do badań okulograficznych, (w:) „Applied Linguistics Papers” 25(4), s. 129-143.
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2018), Jak współpracować z uczniem inaczej – o tutoringu słów kilka, (w:) „Języki Obce w Szkole” 1, s. 60–63.
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2018), English language fluency and the way Polish school students work with English textbook material on the example of two students, (w:) „Kwartalnik Neofilologiczny” 4, s. 544-564.
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2018), Eksperymentalna glottodydaktyka okulograficzna na przykładzie badań własnych, (w:) „Neofilolog” 50/1, s. 127-142.
  • Andrychowicz-Trojanowska, A. (2016), Uwaga wzrokowa ucznia szybko czytającego, (w:) „Lingwistyka Stosowana” 20, s. 1–17.