Rozdziały |
- Łysak, T. (2016), Archivfotografien in Dokumentarfilmen über die Shoah, przeł. Bernhard Hartmann, (w:) M. Marszalek, D. Mersch (red.) Seien wir realistisch. Neue Realismen und Dokumentarismen in Philosophie und Kunst, Berlin i Zürich, s. 307-338.
- Łysak, T. (2015), Wilhelm Brasse’s Photographs from Auschwitz: Testimony and Photography in Irek Dobrowolski’s ‚The Portraitist‘, (w:) Gerd Bayer, Oleksandr Kobrynskyy (red.), Holocaust Cinema in the Twenty-First Century: Images, Memory, and the Ethics of Representation, New York, s. 95-113.
- Łysak, T. (2014), Artistic Interventions: from Commemorating Post-Holocaust Losses to Carving a Space for Jewish Life in Poland, (w:) J.W. Boyer, B. Molden (red.), Eutropes: The Paradox of European Empire, Parisian Notebooks vol. 7, Paris, Chicago, s. 162-182.
- Łysak, T. (2014), Humor a Zagłada – drugopokoleniowe komedie stand-up na tle popularnych reprezentacji Holokaustu, w Tropy literatury i kultury popularnej, Sławomir Buryła, Lidia Gąsowska i Danuta Ossowska (red.), IBL PAN, Warszawa, s. 65-83.
- Łysak, T. (2010), Strategies of Recall: Post-1989 Polish Documentary and Artistic Films on the Holocaust, (w:) M. Marszałek, A. Molisak (red.) Erkundungen, Verhandlungen, Interventionen: Wie in Ostmitteleuropa nach 1989 an den Holocaust erinnert wird (Literatur, Kunst, Film, Alltag), Berlin, s. 115-36.
|
Artykuły |
- Łysak, T. (2019), Jak być kochaną: Kulturowe zapośredniczenie traumy wojennej w filmach z lat 60., (w:) „Kwartalnik Filmowy” nr 105/106, s. 6-22.
- Łysak, T. (2016), The Posthumous Life of Nazi Propaganda: Postwar Films on the Warsaw Ghetto, (w:) „Apparatus. Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe”, Ghetto Films and Their Afterlife. Special Issue, N. Drubek (red.), No. 2, http://dx.doi.org/10.17892/app.2016.0002.17.
- Łysak, T. (2013), Reconstruction or Creation? The Liberation of a Concentration Camp in Andrzej Wajda’s ‚Landscape After Battle‘, (w:) „Slovo” vol. 25, no. 1, s. 31-47.
- Łysak, T. (2012), Jakiej historii potrzeba? Tematyka obozowa w zapomnianych tekstach Andrzeja Brychta i Tadeusza Hołuja. Na marginesie filmowych adaptacji, (w:) „Kwartalnik Filmowy” nr 77-78, s. 168-84.
|