Archiwum – Aktualności


ZARZĄDZENIE REKTORA UW Z DN. 7 KWIETNIA 2020 R.

Drodzy Studenci!

Na podstawie zarządzenia Rektora UW z dn. 7 kwietnia br. zajęcia online dla studentów, doktorantów oraz słuchaczy UW są przedłużone na okres 14 kwietnia – 15 maja 2020 roku. Prosimy o zapoznanie się z komunikatami na stronie Uniwersytetu: http://www.uw.edu.pl/nowe-zarzadzenia-rektora-uw-ws-zapobiegania-rozprzestrzenianiu-sie-wirusa-sars-cov-2-wsrod-spolecznosci-uw/

Dyrekcja IKSI

 


Wolontariat wielokulturowy online

Szanowni Państwo,

wychodząc naprzeciw zaistniałej sytuacji oraz chcąc wesprzeć zagranicznych studentów i studentki UW, którzy nie mogli powrócić do swoich domów, Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu UW we współpracy z Welcome Point UW rozpoczęło projekt Wolontariat Wielokulturowy Online. Inicjatywa ta daje możliwość nauki języków, poszerzenia wiedzy o różnych kulturach, ale przede wszystkim jest okazją do integracji społeczności uniwersyteckiej w tych trudnych chwilach. Do udziału w projekcie zapraszamy zarówno polskich studentów, jak i zagranicznych.

W załączniku znajdują się szczegółowe informacje o projekcie oraz grafiki (w języku polskim oraz angielskim) – Załącznik PL – pobierz, Załącznik EN – pobierz.

Zapraszamy również na nasze strony: https://wolontariat.uw.edu.pl/offers/wwk-online/http://welcome.uw.edu.pl/3589-2/ oraz do obserwowania naszych mediów społecznościowych: https://www.facebook.com/UCWUW/https://www.instagram.com/ucw_uw/, https://www.facebook.com/groups/WelcomePointUW/, w których publikujemy aktualności.

Z wyrazami szacunku
Zespół Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu oraz Welcome Point

 


Zajęcia realizowane zdalnie na kierunku Lingwistyka Stosowana

Informacja o zajęciach realizowanych zdalnie na kierunku Lingwistyka stosowana – pobierz.
Zajęcia rozpoczynają się 23.03.2020 r.

 


Zajęcia zdalne – studia zaoczne

Informacja o zajęciach realizowanych zdalnie na studiach zaocznych w IKSI – pobierz.
Zajęcia rozpoczynają się od 23.03.2020 r.

 


KOMUNIKAT WŁADZ REKTORSKICH Z 12 MARCA 2020 R.

Szanowni Państwo!

Drodzy Studenci!

 

W związku z Rozporządzeniem Rektora UW z 10 marca 2020 uprzejmie informujemy, że do 20 marca 2020 otrzymają Państwo informację, które zajęcia zostaną przeprowadzone w trybie zdalnym od poniedziałku 23 marca 2020.

Prosimy o zapoznanie się z komunikatem władz rektorskich z 12 marca 2020:

https://www.uw.edu.pl/komunikaty-uw-w-sprawie-koronawirusa-sars-cov-2/

Okres zawieszenia zajęć nie jest czasem wolnym od nauki, z wyjątkiem planowej przerwy świątecznej. Część wykładowców zapewne już skontaktowała się z Państwem a nawet odbyła testowe wideokonferencje lub wyznaczyła zadania, stosując inne formy e-learningu. Są to zajęcia równoważne wobec zajęć stacjonarnych, zatem obowiązkiem studentów jest uczestnictwo w nich oraz wywiązanie się z wszelkich zadanych prac.

Zajęcia zdalne mogą się rozpocząć wcześniej, tzn. przed 23 marca 2020, o ile wszyscy studenci zostaną poinformowani i wyrażą na to zgodę. Jest to też naturalne w przypadku seminariów dyplomowych, które już dotychczas odbywały się z wykorzystaniem mediów elektronicznych.

Gdyby mieli Państwo problemy utrudniające udział w zajęciach zdalnych (zdrowotne, techniczne, sprzętowe itp), prosimy o niezwłoczne poinformowanie wykładowców.

 

Godziny pracy administracji:

Budynek przy ul. Szturmowej 4 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00,

Dziekanat ds. studenckich jest dostępny dla studentów w godz. 10.00-13.00

 

Budynek przy ul. Dobrej 55 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-16.00 Dziekanat ds. studenckich jest czynny dla studentów w godzinach 9.00-12.00.

 

Kontakt osobisty prosimy ograniczyć wyłącznie do spraw, których nie da się załatwić telefonicznie lub mailowo.

 

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12.03.2020 r. legitymacje studenckie, których ważność została potwierdzona w pierwszym semestrze roku akademickiego 2019/2020, zachowują ważność do dnia 31 maja 2020 roku, bez konieczności potwierdzenia ich ważności w sposób określony w § 21 ust. 1.  (w zał.) – pobierz.

 


KOMUNIKAT W ZWIĄZKU Z SYTUACJĄ EPIDEMIOLOGICZNĄ

Szanowni Państwo,

w związku z sytuacją epidemiologiczną proszę o bezwzględne stosowanie się do wytycznych GIS i nie przychodzenie do Dziekanatu ds. studenckich w razie jakichkolwiek symptomów chorobowych. Większość spraw można załatwić uzyskując informacje telefonicznie lub mailowo, np. składając podania poprzez system USOS.

Z dniem 12.marca br  załatwienie spraw studenckich będzie możliwe w Dziekanacie ds. studenckich od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00-13.00  i w tych godzinach możliwe będzie przedłużenie legitymacji studenckiej. Dodatkowe informację na temat przedłużania legitymacji przekazuję w załączniku – pobierz.

W sprawie dyżurów pracowników wskazany jest wcześniejszy kontakt mailowy w celu umówienia się lub uzyskania informacji drogą elektroniczną.

Będziecie Państwo na bieżąco informowani o sposobie dalszego przebiegu zajęć w zmienionej formie (np. online). Wskazana forma prowadzenia zajęć będzie dla Państwa obligatoryjna.

Życzę zdrowia!

 

Svitlana Romaniuk
Prodziekan ds. studenckich i dydaktyki
Wydział Lingwistyki Stosowanej

 


Komunikat – rok I studia 1.st. – zaliczenie semestru zimowego 2019/20

Drodzy studenci!

Osoby, które w semestrze zimowym 2019/20 nie zrealizowały następujących przedmiotów przewidzianych programem studiów I roku lic.:

– Bezpieczeństwo i higiena pracy

– Ochrona własności intelektualnej

– Przedmiot ogólnouniwersytecki

są zobligowane do uzupełnienia tych braków w semestrze letnim, w tym wniesienia opłaty za realizację BHP i OWI poza terminem przewidzianym planem studiów. Status ww. przedmiotów można sprawdzić na swoim koncie w USOSweb (w komentarzach).

Studenci, którzy mają niezaliczone inne obowiązkowe przedmioty przewidziane planem studiów zobligowani są (oczywiście, jeśli jest wola dalszego studiowania) o złożenie wniosku o warunkowy wpis na kolejny etap studiów w terminie do 18.03.2020. Wniosek należy złożyć za pośrednictwem swojego konat usosweb (moduł podania). We wniosku należy zawrzeć nazwy i kody niezaliczonych przedmiotów.

Dyrekcja IKSI

 


ZARZĄDZENIE REKTORA UW – ODWOŁANIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH DO  14.04.2020

Drodzy studenci!

Od dn. 11 marca br. na UW obowiązuje Zarządzenie Rektora w sprawie m.in. odwołania do 14 kwietnia 2020 r. wykładów i zajęć dla studentów. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tekstem Zarządzenia https://www.uw.edu.pl/zarzadzenie-rektora-uw-z-10-marca-2020-r-w-sprawie-zapobiegania-rozprzestrzenianiu-sie-wirusa-covid-19-wsrod-spolecznosci-uw/ oraz śledzenie aktualności na stronie głównej UW oraz na witrynie IKSI. W najbliższych dniach zostaną Państwu przekazane informacje o zajęciach prowadzonych zdalnie.

Dyrekcja IKSI

 


Rok I, studia 2. st., sekcja rosyjska

Zachęcamy studentów I r. mgr sekcji rosyjskiej do zapoznania się z możliwością wyjazdu do Moskwy na semestr studiów 2 stopnia w renomowanej uczelni państwowej (Высшая школа экономики https://www.hse.ru/ ) na kierunku „języki obce i komunikacja międzykulturowa” https://www.hse.ru/ma/lc/

Termin składania aplikacji na semestr zimowy 2020/21 upływa 15 kwietnia br.

Informacji szczegółowych udziela dr Marta Małachowicz (mailowo lub podczas dyżurów).

 


Koronowirus we Włoszech – komunikat BWZ

Komunikat BWZ dotyczący sytuacji związanej z pojawiającymi się na terenie północnych Włoch przypadkami zachorowań na koronawirusa Covid-19 – pobierz.

 


Rok I , studia 2.st. – zebranie 26.02.2020

Szanowni Studenci,
We środę 26.02 w godz. 13:30-14:00 w sali 8 odbędzie się zebranie wszystkich studentów 1-go roku studiów II stopnia poświęcone szczegółom realizacji praktyk tłumaczeniowych. Po zebraniu zajęcia odbędą się zgodnie z planem. Przed spotkaniem prosimy o zapoznanie się z sylabusem przedmiotu Praktyki tłumaczeniowe 3200-M1-0PRAT.

Dyrekcja IKSI

 


Rok I , studia 1.st. – zebranie 20.02.2020

Szanowni Studenci,

We czwartek 20.02. w sali 8 o godz. 12:00 odbędzie się zebranie wszystkich  studentów 1-go roku studiów I stopnia poświęcone zmianom w programie specjalności nauczycielskiej i sprawom bieżącym. Po zebraniu zajęcia odbędą się zgodnie z planem.

Dyrekcja IKSI

 


Rok I, studia 2.st.- zebranie 18.02.2020.

Szanowni Studenci ,

We wtorek 18.02. w sali 4 w godz. 10.15-10.45 odbędzie się zebranie wszystkich  studentów 1-go roku studiów II stopnia poświęcone zmianom w programie studiów wynikającym z wymogów PKA. Po zebraniu zajęcia odbędą się zgodnie z planem.

Dyrekcja IKSI

 


Rejestracje na zajęcia w semestrze letnim 2019/20 w IKSI – podsumowanie

Drodzy Studenci!

W związku z zakończoną rejestracją na przedmioty do wyboru (dot. studiów licencjackich i magisterskich), uprzejmie przypominamy, że wszystkie zajęcia, których dotyczyła rejestracja to przedmioty obowiązkowe, przewidziane programem studiów. Jeśli nie zarejestrowaliście się Państwo na żadne zajęcia i nie zostaliście do nich przypisani przez kierownika sekcji lub pracownika dziekanatu studenckiego (informacja o tym była wysyłana indywidualnie), ZOBLIGOWANI jesteście Państwo samodzielnie dopilnować dopisania do listy studentów składając podanie w tej sprawie najpóźniej w pierwszym tygodniu semestru letniego 2019/20. Niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkowało problemami z rozliczeniem etapu studiów (por. par. 31 i 32 Regulaminu studiów na UW).

 


OGUN – Europa wczoraj, dziś i jutro. Włochy (kultura, zagadnienia polityczne, literatura, język) w kontekście europejskim.

Szanowni Studenci

Wykład ogólnouniwersytecki jest realizowany za 6 punktów ECTS. Wyłącznie na studiach trzeciego stopnia jest realizowany za 1 punkt ECTS.

 


Podpinanie przedmiotów w USOSWEB

Decyzją Pani Prorektor ds. studentów i jakości kształcenia dr hab. Jolanty Choińskiej-Mika, prof. UW  w terminie od 3 do 19 lutego 2020 r. będzie możliwość podpinania przez studentów w USOSweb przedmiotów realizowanych w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020. Dotyczyć to będzie wszystkich przedmiotów, których nie objął mechanizm wymuszania podpięć podczas rejestracji na te przedmioty, w tym m.in. lektoratów w sytuacji, gdy student kontynuuje zajęcia językowe rozpoczęte w semestrze zimowym.

 


Dodatkowy termin zaliczenia ze “Stylistyki języka polskiego”

Dodatkowy termin zaliczenia ze “Stylistyki języka polskiego” to 28 stycznia (wtorek), godz. 12:00-13:30, sala nr 217.

 


Szkolenia dla studentów

Szanowni Państwo,

w imieniu fundacji non profit FreeLING chciałabym poinformować Państwa o możliwości skorzystania z dostępnych w naszej fundacji grantów szkoleniowych dla studentów kierunków filologicznych (w szczególności studiów magisterskich i specjalizacji translatorycznych). Dokładne informacje znajdą Państwo na naszej stronie ( http://freeling.pl/granty-szkoleniowe/ ). Chętnie również odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące możliwości uzyskania wspomnianych grantów (info@freeling.pl).

Najbliższe planowane szkolenia odbędą się już w 7 i 8 marca 2020 r. we Wrocławiu ( http://freeling.pl/planowane-szkolenia/ ).

Granty obejmują darmowy udział w szkoleniu, materiały, obiad, przerwy kawowe i certyfikat uczestnictwa. Zainteresowanych kandydatów zapraszamy do złożenia wniosku wraz z listem motywacyjnym i opinią promotora lub wykładowcy.

Pozdrawiam / Best regards / Met vriendelijke groet
Magdalena Szewciów
Wolontariusz Fundacji FreeLING

SEKCJA NIEMIECKA – ROK I, STUDIA 2.ST. – TŁUMACZENIA SPECJALISTYCZNE – WYBÓR ZAKRESU TEMATYCZNEGO

Studenci I roku studiów II stopnia mają w semestrze letnim prawo wybrać zakres tematyczny zajęć „Tłumaczenia specjalistyczne pisemne/ustne  – język niemiecki”.  Ankietę w załączeniu (grupa NX – język b, grupa XN – język c) proszę wysłać do 24 stycznia 2020 do koordynatora dydaktyki translacji w sekcji niemieckiej dr hab. Boris Schwencke na adres b.schwencke@uw.edu.pl

tłumaczenia specjalistyczne (język b – grupa NX) – pobierz

tłumaczenia specjalistyczne (język c – grupa XN) – pobierz

 


OGUN – Europa wczoraj, dziś i jutro. Włochy (kultura, zagadnienia polityczne, literatura, język) w kontekście europejskim.

Szanowni Studenci!

W ramach corocznego wykładu ogólnouniwersyteckiego Europa wczoraj, dziś i jutro skoncentrowanego głównie na problematyce włoskiej, pragnę poinformować, że w semestrze letnim roku ak. 2019/2020 tematyka proponowanych wykładów to ‘Città italiane, città europee: storia, cultura, arte, letteratura, curiosità linguistiche‘. Wykłady będą więc traktować o wieloaspektowym obrazie miasta, miasta włoskiego w pierwszej kolejności, lecz także miast europejskich. Główny cykl wykładów odbędzie się w formie Seminarium z uczestnictwem profesorów – gości z Włoch, w dniach 4-5-6 czerwca (w sobotę przed południem, w pozostałe dni od godz. 14.00), planujemy tu 10 wykładów, co w sumie daje 20 godzin kursu. W ramach pozostających 10 godzin przewidziana jest obecność (na najmniej) 2 konferencjach organizowanych przez Włoski Instytut Kultury (informacje będą na bieżąco przekazywane), oraz na sesji plenarnej konferencji I contesti dell’italiano: lingua, didattica, interculturalità organizowanej przez Sekcję Włoską IKSI w dniu 02.04.2020 (obliczone to jest jako 6 godzin zajęć).

Do zaliczenia wykładu niezbędna jest obecność na minimum 24 godzinach kursu, w tym 16 w ramach czerwcowego seminarium (czyli na 8 wykładach włoskich profesorów), oraz na 1 z dwóch sesji plenarnych kwietniowej Konferencji. Ponadto oczekiwać będę krótkiego opisu wykładów wraz z własnym komentarzem. Wykład odbywa się w języku włoskim.

 


„Nie tylko upiór bywa w operze. Język i kultura Włoch w dziełach klasyki operowej”

Dr Piotr Podemski

zaprasza

studentów sekcji włoskiej IKSI UW
(posługujących się językiem włoskim co najmniej na poziomie B1)
do udziału w projekcie dydaktycznym pt.:


„Nie tylko upiór bywa w operze.
Język i kultura Włoch w dziełach klasyki operowej”

w ramach Programu Indywidualizacji Kształcenia (PIK) UW.

[wszelkie koszty są pokrywane ze środków PIK,
szczegóły w załączeniu]

Zgłoszenia można składać za pomocą formularza Google:
https://forms.gle/dJph683GgqWJUmjU7
do 22. 01. 2020 r.

  Kryteria rekrutacji (w kolejności znaczenia):
1) średnia ocen z całego toku studiów;
2) rok studiów (premiowani studenci lat wyższych).

Serdecznie zapraszam,
Piotr Podemski


Legalizacja pobytu w Polsce – spotkanie informacyjne

Dear Students,

Welcome Point UW would like to invite you to the information meeting on legalization of stay in Poland. Meeting will be led by immigration lawyer Justyna Wróbel and will deal with issues such as:

  • difference between national visa and temporary residence card (karta pobytu),
  • process of application for the latter one,
  • office in which you should submit your application form,
  • all the necessary documents required,
  • …and much more.

Both meetings will be held on 17th of January 2020 (Friday) in Auditorium Maximum (hall “A”) at the Main Campus.

The meeting conducted in English will start at 12 p.m. and the meeting conducted in Polish will start at 14 p.m. Each meeting will last approximately one hour.

To attend you only need to register (registration open until 14th o January):

meeting in Polish: https://forms.gle/EfmcLGfVgCda6t8t5

meeting in English: https://forms.gle/hCd9SCf4KM9diL9G9

***

Drodzy Studenci,

Welcome Point UW zaprasza Was na spotkanie informacyjne poświęcone tematowi legalizacji pobytu w Polsce, które zostanie poprowadzone przez adw. Justynę Wróbel, prawniczkę wyspecjalizowaną w tej dziedzinie. Będziecie się mogli na nim dowiedzieć:

  • jaka jest różnica między wizą narodową a kartą pobytu,
  • jak wygląda aplikowanie o kartę pobytu,
  • jakie dokumenty należy załączyć do wniosku o kartę pobytu i gdzie złożyć wniosek,
  • … i znacznie więcej.

Obydwa spotkania odbędą się 17 stycznia 2020 w Sali „A” w Auditorium Maximum na kampusie głównym UW. Spotkanie w języku angielskim rozpocznie się o godz. 12:00, a spotkanie w języku polskim rozpocznie się o godz. 14:00.

Rejestracja potrwa do 14 stycznia.

Spotkanie w języku polskim: https://forms.gle/EfmcLGfVgCda6t8t5

Spotkanie  w języku angielskim: https://forms.gle/hCd9SCf4KM9diL9G9

 

Z pozdrowieniami

Welcome Point UW

welcome@uw.edu.pl  www.welcome.uw.edu.pl

 


Selektywna zbiórka odpadów

W związku z obowiązkiem selektywnej zbiórki odpadów, na Wydziale Lingwistyki Stosowanej pojawią się pojemniki na śmieci oznaczone zgodnie z obowiązującymi zasadami.

  • w pokojach pracowniczych i administracyjnych kosze przeznaczone będą wyłącznie na papiery,
  • na korytarzach będą kosze dla poszczególnych frakcji śmieci,
  • w pokojach socjalnych ilość oznaczonych koszy będzie zależna od dostępnego miejsca;
  • w łazienkach zbierane będą odpady zmieszane,
  • w salach dydaktycznych nie będzie koszy na śmieci

 


Rejestracje na zajęcia w semestrze letnim 2019/20 w IKSI

Rejestracje na zajęcia w semestrze letnim 2019/20 w IKSI

Dla I roku studiów magisterskich:
1. Rejestracja na przedmiot:  seminarium magisterskie
Termin: tura 1: od godz. 20:00 12.01.2020 r. do 15.01.2020 godz. 23:59
2. Rejestracja na przedmiot fakultatywny
Termin: tura 1: od godz. 20:30 12.01.2020 r. do 15.01.2020 godz. 23:59
3. Rejestracja na przedmiot: wykład specjalizacyjny
Termin: tura 1: od godz. 21:00 12.01.2020 r. do 15.01.2020 godz. 23:59
4. Rejestracja na przedmiot do wyboru w drugim języku (C) spośród:
– analiza kontrastywna tekstów specjalistycznych (C)
– słowotwórstwo (C)
– warsztat pracy tłumacza konferencyjnego (C)
– wybrane zagadnienia z literatury jęz. C
Należy wybrać 1 przedmiot (1 grupę zajęciową) dla swojego drugiego języka.
Termin: tura 1: od godz. 20:00 13.01.2020 r. do 16.01.2020 godz. 23:59
5. Rejestracja na przedmiot do wyboru w j. polskim spośród:
– współczesna leksykografia
– lingwistyka korpusowa
– definicje i definiowania
– analiza tekstu literackiego
Termin: tura 1: od godz. 20:30 13.01.2020 r. do 16.01.2020 godz. 23:59
6. Rejestracja na przedmiot: terminologia A i B – dla swojego pierwszego języka (B)
 Termin: tura 1: od godz. 21:00 13.01.2020 r. do 16.01.2020 godz. 23:59
7. Rejestracja na przedmiot : terminologia A i C – dla swojego drugiego języka (C)
Termin: tura 1: od godz. 21:30 13.01.2020 r. do 16.01.2020 godz. 23:59

Dla I roku studiów licencjackich:
1. Rejestracja na: modułowy przedmiot fakultatywny
Termin: tura 1: od godz. 20:00 14.01.2020 r. do 19.01.2020 godz. 23:59

Dla II roku studiów licencjackich:
1. Rejestracja na: wykład fakultatywny dla 2 roku
Termin: tura 1: od godz. 20:30 14.01.2020 r. do 19.01.2020 godz. 23:59

Dla III roku studiów licencjackich:
1. Rejestracja na: przedmiot fakultatywny
Termin: tura 1: od godz. 21:00 14.01.2020 r. do 19.01.2020 godz. 23:59

Ważne: Jeśli w pierwszej turze rejestracji nie zostanie wypełniony minimalny limit to przedmiot zostanie usunięty z oferty. Wówczas konieczne będzie dorejestrowanie się w drugie turze (terminy drugiej tury zostaną podane w późniejszym czasie).

 


Sekcja rosyjska – 07.01.2020 r. dniem wolnym od zajęć

Z powodu świąt prawosławnych w sekcji rosyjskiej wtorek 7.01 jest dniem wolnym od zajęćWszystkie pozostałe sekcje pracują tego dnia normalnie (grupy z drugim językiem rosyjskim proszone są o ustalenie sposobu pracy tego dnia z rusycystami prowadzącymi zajęcia).

 


Funkcjonowanie dziekanatu ds. studenckich IKSI w okresie około świątecznym.

 

ŻYCZĄC WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT

informujemy, że:

W dniach  24, 27 oraz 31.12.2019 r. Dziekanat ds. studenckich IKSI będzie nieczynny.

W pozostałych dniach przerwy świątecznej tj. 23, 30.12.2019 r.

oraz 2 i 3.01.2020 r. będzie czynny w godz. 9.30 -13.00


OGUN – Europa wczoraj, dziś i jutro. Włochy (kultura, zagadnienia polityczne, literatura, język) w kontekście europejskim.

Drodzy studenci,

w ramach corocznego wykładu ogólnouniwersyteckiego Europa wczoraj, dziś i jutro skoncentrowanego głównie na problematyce włoskiej, pragnę poinformować, że w semestrze letnim roku ak. 2019/2020 tematyka proponowanych wykładów to ‘Città italiane, città europee: storia, cultura, arte, letteratura, curiosità linguistiche‘. Wykłady będą więc traktować o wieloaspektowym obrazie miasta, miasta włoskiego w pierwszej kolejności, lecz także miast europejskich. Główny cykl wykładów odbędzie się w formie Seminarium z uczestnictwem profesorów – gości z Włoch, w dniach 4-5-6 czerwca (w sobotę przed południem, w pozostałe dni od godz. 14.00), planujemy tu 10 wykładów, co w sumie daje 20 godzin kursu. W ramach pozostających 10 godzin przewidziana jest obecność (na najmniej) 2 konferencjach organizowanych przez Włoski Instytut Kultury (informacje będą na bieżąco przekazywane), oraz na sesji plenarnej konferencji I contesti dell’italiano: lingua, didattica, interculturalità organizowanej przez Sekcję Włoską IKSI w dniu 02.04.2020 (obliczone to jest jako 6 godzin zajęć).

Do zaliczenia wykładu nezbędna jest obecność na minimum 24 godzinach kursu, w tym 16 w ramach czerwcowego seminarium (czyli na 8 wykładach włoskich profesorów), oraz na 1 z dwóch sesji plenarnych kwietniowej Konferencji. Ponadto oczekiwać będę krótkiego opisu 3 wykładów wraz z własnym komentarzem. Do zobaczenia!

Anna Tylusińska-Kowalska

 


OGUN – “Wprowadzenie do literatury latynoamerykańskiej cz.1”:

W środę 11 grudnia zapraszam na dodatkowe zajęcia: 16.30-18.00, s. 509.

                                                                  prof. dr hab. A.Elbanowski

 


Stypendium na studia na uczelniach indyjskich

Stypendium na studia na uczelniach indyjskich – oferta

 


Program wymiany akademickiej NAWA na r.a.2020/21

Drodzy studenci!

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą wyjazdową programu wymiany akademickiej NAWA na rok 2020/21. Nabór wniosków trwa do 20 grudnia br. 

https://nawa.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1295:zapraszamy-do-skladania-wnioskow-w-naborze-do-programu-wymiany-osobowej-studentow-i-naukowcow-w-ramach-wspolpracy-bilateralnej-na-rok-akademicki-2020-21&catid=26:aktualnosci&lang=pl

Zachęcamy szczególnie studentów z grup rosyjskich do skorzystania z możliwości wyjazdu na uniwersytet w Grodnie na Białorusi (Yanka Kupala State University of Grodno). W sprawie szczegółów współpracy z uniwersytetem grodzieńskim proszę zwracać się do dr Marty Małachowicz.

 


Rok I, sudia 1.st. – potwierdzenie wyboru specjalności

Drodzy Państwo!

W związku z koniecznością przygotowania obsady i rozkładu zajęć na semestr letni 2019/20 i umożliwienia zapisów na przedmioty ogólnouniwersyteckie i zajęcia z wychowania fizycznego

prosimy studentów I roku studiów licencjackich na kierunku lingwistyka stosowana z kombinacjami następujących języków obcych:

– angielski/ niemiecki zaawansowany

– angielski/ rosyjski zaawansowany 

– niemiecki/ angielski

– niemiecki/ rosyjski zaawansowany

– rosyjski/ angielski

– rosyjski/ niemiecki zaawansowany

o składanie deklaracji wyboru specjalności „Terminologia i tłumaczenia specjalistyczne” lub „Przekład i technologie tłumaczeniowe”.

Prośba dotyczy tych z Państwa, którzy chcieliby zmienić zadeklarowany pisemnie w dniu 1 października br. wybór. Stosowne podania prosimy składać w formie podania do Kierownika ds. studiów kierunku lingwistyka stosowana najpóźniej do dnia 9 grudnia 2019 r.

 

Kierownik ds. studiów kierunku lingwistyka stosowana

dr Marta Małachowicz

 


Zaproszenie na spotkanie w BIG BOOK CAFE 28.11.2019

Podczas spotkania w Big Book Cafe 28 listopada 2019 r. o godz. 19.00 socjolog, autorka reportaży Justyna Kopińska, psycholog Tatiana Ostaszewska-Mosak oraz dominikanin Roman Bielecki OP, redaktor naczelny miesięcznika „W Drodze”, spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie: dlaczego człowiek, jest w stanie czynić tak okrutne rzeczy, jak na przykład: palenie kobiet na stosach w imię…, no właśnie, w imię czego? A to wszystko w oparciu o niezwykłą fabularyzowaną próbę przybliżenia historii życia Heinricha Kramera, wielkiego inkwizytora. Powieść „Institor. Kto pierwszy podpali stos…” Adama Larda to swoiste studium natury ludzkiej i poszukiwanie źródeł zła, które leży – zdaniem autora – u podstaw człowieczeństwa. Zapraszamy do dyskusji.

Bieżące informacje na temat spotkania można śledzić na stronie: https://www.facebook.com/events/2377785229203636/

Wywiad – Adam Lard

Informacja prasowa

 


BHP

Szkolenie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej jest obowiązkowe dla osób rozpoczynających naukę na I roku studiów 1. stopnia, 2. stopnia i jednolitych magisterskich, stacjonarnych i niestacjonarnych. Szkolenie realizowane jest w formie e-learningu za pośrednictwem strony internetowej Centrum Kompetencji Cyfrowych UW http://kampus.come.uw.edu.pl w języku polski i angielskim.

Materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia udostępniono bez ograniczenia czasowego w formie 4 modułów. Szkolenie kończy test składający się z 26 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Przedmiot „Szkolenie w zakresie bhp” zostanie zaliczony po uzyskaniu 14 i więcej poprawnie zaznaczonych odpowiedzi.

Student może przystąpić do rozwiązania testu w następujących terminach:

  1. 4 listopada 2019 r. – 9 luty 2020 r.
  2. 28 luty 2020 r. – 5 kwiecień 2020 r.

Dodatkowych terminów poza wyżej wymienionymi nie przewiduje się.

Wyniki zaliczenia zostaną automatycznie przesłane do systemu USOS po zakończonych turach zaliczeń.

W przypadku niezaliczenia szklenia BHP w wyznaczonych wyżej terminach, powtarzanie przedmiotu będzie możliwe w terminie 31 sierpnia – 15 wrześńia 2020 r. Powtarzanie przedmiotu wiąże się z odpłatnością 200 zł (Zarządzenia nr 51 Rektora UW z dn. 29.04.2019 r. w sprawie wysokości opłat za usługi edukacyjne w r.a. 2019/2020). Opłata jest wnoszona przelewem na rachunek bankowy właściwy dla studenta, który jest  widoczny na koncie w usoswebie, po wcześniejszym złożeniu wniosku o powtarzanie tego przedmiotu.

Zaświadczenia o szkoleniach z zakresu BHP z zakładów pracy nie uprawniają do wpisu zaliczenia szkolenia BHP dla studentów rozpoczynających studia na UW.

Studenci, którzy rozpoczynają naukę na drugim kierunku studiów, bądź na innym poziomie kształcenia a w ramach dotychczasowego kształcenia uczestniczyli i zaliczyli szkolenie BHP w okresie ostatnich 4 lat (nie wcześniej niż w r.a. 2015/16), powinni zgłosić się do dziekanatu ds. studenckich (odpowiedni pokój 406 lub 407).

Jeżeli w trakcie realizowania przedmiotu student nie może z powodów zdrowotnych lub technicznych odbyć zaliczenia powinien skontaktować się z koordynatorem przedmiotu (pani Nina Zielińska) telefonicznie (tel. 22 55 20 826) lub za pomocą poczty elektronicznej bhp-pomoc@adm.uw.edu.pl

 


Rok I – Ochrona Własności Intelektualnej – dodatkowy termin – 12.11.2019

Ostatni – drugi termin szkolenia z “ochrony własności intelektualnej” – 12.11.2019 godz. 10.15-.13.30, sala 4.

W przypadku niezaliczenia “ochrony własności intelektualanej” opłata za powtarzanie tego przedmiotu wynosi 150 zł. 

 


Rok I – Ochrona Własności Intelektualnej – dodatkowy termin – 6.11.2019

Dodatkowy drugi termin szkolenia “ochrony własności intelektualnej” – 6.11.2019 godz. 15.30 (4x45min.), sala 204. 

W przypadku niezaliczenia “ochrony właśności intelektualanej” opłata za powtarzanie tego przedmiotu wynosi 150 zł.


Godziny dziekańskie: 31.10.2019 od g. 12:00 (z koniecznością odpracowania)

Decyzją Dziekana WLS Pana Prof. dr. hab. Sambora Gruczy w dniu 31.10.2019 r. (czwartek) od godz. 12:00 zostały ogłoszone godziny dziekańskie z koniecznością ich odpracowania.

 


Grupy zajęciowe dla studentów I r. mgr – sekcja rosyjska

Szanowni Państwo!

Informujemy o grupach zajęciowych, które ze względów organizacyjnych zostały utworzone w semestrze zimowym 2019/20 dla studentów I r. mgr w sekcji rosyjskiej :

– tłumaczenia specjalistyczne pisemne – jedna grupa, prowadzący dr P. Spytek (pierwsza połowa semestru), dr M. Małachowicz (druga połowa semestru),

– tłumaczenia specjalistyczne ustne – jedna grupa, prowadzący dr M. Castelas (cały semestr).

Zmiany obowiązują od dn. 21.10 br. Prosimy o sprawdzenie terminów i miejsca odbywania zajęć w aktualizacji rozkładu zajęć na witrynie IKSI.

Studenci zapisani w semestrze zimowym tylko na tłumaczenia pisemne powinni dopisać się na drugi moduł zajęć tłumaczeniowych (ustne) bezpośrednio u prowadzącego.

 


I rok studia licencjackie (specj. glottodydaktyczna)-zajęcia z psychologii

Zajęcia z psychologii dla I roku lic. (specj. glottodydaktyczna) prowadzone przez dr Monikę Bałagę-Rubaj w poniedziałki w godz. 15.30-17.45 zostają przeniesione do sali 109.

 


Zmiany w planie zajęć na semestr zimowy 2019/20 – rok I studiów 1.st.

1 rok lic. IKSI, grupy NX: przeniesienie zajęć mgr. M. Możdżonka w grupie NA1 ze środy 13.45 na wtorek 13.45 sala 210. W związku z tym zamieniono przydział niektórych grup NX na wtorkowe zajęcia z mgr. A. Chałabiś-Nogalską – o 12.00 grupa NA1, NR0, NW, a o 13.45 grupy NA2, NR, NW0.

Zmiany będą widoczne na rozkładach umieszczonych na witrynie pod koniec tyogdnia.

 


I rok studiów magisterskich-Sekcja angielska

Drodzy studenci!

Decyzją Dyrekcji IKSI studenci I r. mgr mogą zapisywać się na zajęcia tłumaczeniowe oferowane w sekcji angielskiej bez uwzględnienia górnego limitu dla grupy zajęciowej. Zapisy na drugi moduł u prowadzących poszczególnych grup do 11.10 br. włącznie (osobiście lub mailowo).

 


Tłumaczenia specjalistyczne ustne, j.angielski 1 – dr M.Nasiadka

Zajęcia dla pierwszego roku studiów magisterskich z przedmiotu “Tłumaczenie specjalistyczne ustne”, j. angielski jako pierwszy, prowadzone przez doktora Mieczysława Nasiadkę, będą odbywały się w następujących dniach i godzinach (jeśli utworzy się grupa):

1. język prawny i prawniczy – czwartki, 10:15 – 11:45 (sala 506)

2. język kultury i sztuki – wtorki, 12:00 – 13:30 (sala 114)

plan zajęć 

 


I rok studiów magisterskich-rejestracja na tłumaczenia specjalistyczne

Drodzy studenci I r. studiów magisterskich!

W związku z problemem technicznym, który wystąpił podczas rejestracji na drugi moduł zajęć tłumaczeniowych w sem. zimowym 2019/20, prosimy o zapisywanie się u poszczególnych prowadzących, którzy od jutra będą mieli dostęp do arkuszy swoich zajęć wraz z informacją o miejscach pozostałych w ramach limitu. Zapisów na drugi moduł zajęć tłumaczeniowych można dokonywać do piątku 11.10 br. włącznie.

 


Wprowadzenie do literatury latynoamerykańskiej cz.1

Osoby zainteresowane moim wykładem Wprowadzenie do literatury latynoamerykańskiej cz.1 informuję, że pierwsze zajęcia odbędą się w czwartek, 17 października.Przepraszam za zaistniałe nieporozumienie w dniu 3.10.

                                                                                    dr hab. prof. UW Adam Elbanowski

 


OBJAŚNIENIE SKRÓTÓW W PLANIE ZAJĘĆ 2019/20

Drodzy Studenci!

Objaśnienie skrótów stosowanych w rozkładzie zajęć w IKSI na rok akademicki 2019/20 znajdziecie Państwo tutaj (załącznik).

 


Posted in Aktualności.