mgr Mariusz Mela

InformacjePrzebieg karieryZainteresowania naukoweWybrane publikacjeLinki do osobistych profili naukowych/zawodowychWięcej
ORCID https://orcid.org/0000-0003-1455-9334
Obszar naukowy językoznawstwo
Stanowisko asystent
Numer pokoju w IKSI 3.510
E-mail m.mela@uw.edu.pl
Dyżur środa, godz. 11:30-12:30, p. 3.510.


  • magister filologii tłumaczeniowej, Uniwersytet Warszawski, 2009
  • licencjat filologii tłumaczeniowej, Uniwersytet Warszawski, 2007
  • analiza multimodalna
  • analiza konwersacyjna
  • (nie)grzeczność językowa
  • komunikacja zapośredniczona przez komputer (CMC)
Książki
  • Bonacchi, S./ Mela, M. (red.) (2017), Verbale Aggression: Multidisziplinäre Zugänge zur verletztenden Macht der Sprache. Herausgegeben von Silvia Bonacchi unter Mitarbeit von Mariusz Mela, Berlin et. al: de Gruyter.
Rozdziały
Artykuły
  • Mela, M./ Köser, S. (2016), Polish and German Feedback Signals in Dyadic Interactions: A Culturological and Phonetic Analysis, (w:) „Journal of Multimodal Communication Studies“ vol. 3. nr 1-2/2016, s. 18-55.
  • Mela, M./ Schulte, V. (2016), Jak piękny jest ludzki głos! Techniki wizualizacji, mierzenia i deskrypcji ludzkiego głosu, (w:) „Lingwistyka Stosowana/ Applied Linguistics 19” 4/2016, s. 91-103.
  • Bonacchi, S./ Mela, M. (2015), Comparable Spoken Language Corpora for the Purposes of a Multimodal Culturological and Suprasegmental Analysis, (w:) E. Gruszczyńska, A. Leńko-Szymańska (red.), Polskojęzyczne korpusy równoległe. Warszawa, s. 181-195.
  • Bonacchi, S./ Mela, M. (2015), Multimodal Analysis of Low-Stakes Conflicts: A Proposal for a Dynamic Model, (w:) I. Poggi et al. (red.), Conflict and Multimodal Communication. Social Research and Machine Intelligence. Springer Verlag, s. 267-294.
  • Bonacchi, S./ Mela, M. (2014), Practical remarks about the interoperability of computer programmes Folker, ELAN and Praat for transcription and multimodal linguistic annotation from the user’s point of view, (w:) „Journal of Multimodal Communication Studies“ vol. 2/2014. Poznań, s. 18-29.