dr Małgorzata Jabłońska

InformacjePrzebieg karieryZainteresowania naukoweWybrane publikacjeLinki do osobistych profili naukowych/zawodowychWięcej
ORCID
Obszar naukowy językoznawstwo
Stanowisko starszy asystent
Numer pokoju w IKSI 3.520
E-mail malgorzata.jablonska@uw.edu.pl
Dyżur środa 9.45-10.45, p. 3.520 (po uprzednim umówieniu się mailowo).
  • doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Uniwersytet Warszawski, 2018
  • magister filologii w zakresie filologii włoskiej, Uniwersytet Warszawski, 2010
  • socjolingwistyka
  • historia języka włoskiego
  • język nowych mediów
  • język gastronomii w ujęciu historycznym i współczesnym
Książki
Rozdziały
Artykuły
  • Berezowska, M. (2017) Intensificazione del significato tramite l’uso dei prefissi e dei suffissi superlativi nel linguaggio giovanile e nello stile femminile, (w:) Nowakowska M./Woźniakiewicz J. et al. (red.), Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia de Cultura 9(1) 2017: Gli orizzonti dell’italianistica: tradizione, attualità e sfide di ricerca, Kraków, s. 19-28.
  • Berezowska, M. (2017), Nowe tendencje leksykalne w języku polskich i włoskich użytkowniczek forów dyskusyjnych, (w:) Cieślak B./ Pietrzak M. (red.), Kreatywność językowa w literaturze i mediach, Łódź, s. 127-140.
  • Berezowska, M. (2016), Pancine in dolce attesa. Il linguaggio femminile nel contesso dei forum di discussione dedicati alla gravidanza, (w:) Jamrozik E. (red.), Studi@ Naukowe: Italia 2.0 – lingua, cultura, società. Le ultime ricerche dei giovani italianisti, Warszawa, s. 9-17.
  • Berezowska, M. (2014), Diminutivi e vezzeggiativi come caratteristica del linguaggio delle giovani donne. Analisi dei forum di discussione italiani e polacchi, (w:) Jamrozik E./Sosnowski R. (red.), Percorsi linguistici tra Italia e Polonia: studi di linguistica italiana offerti a Stanisław Widłak, Florencja, s. 219-227.
  • Berezowska, M. (2013), Le canzoni italiane moderne come specchio dell’Italia e dell’italianità, (w:) Karp K. (red.), Unità d’Italia. Letteratura, lingua, didattica, cultura, Wydawnictwo UMK, Toruń, s. 177-189.